Usługi w dobie koronawirusa
Obecnie, kiedy ogłoszono pandemię, większość usługodawców zdecydowała się zawiesić działalność lub działać online. Popularną formą stało się doradztwo telefoniczne. W jakich branżach można je spotkać?
Telefoniczne usługi prawne
Porady prawne online mogą dotyczyć zarówno kwestii pytań prawnych, jak i tworzenia dokumentów: pozwów lub opinii prawnych. Prawnik lub radca prawny przeprowadza z klientem szczegółowy wywiad w formie telefonicznej, na podstawie którego udziela porady .
Jeśli potrzebne są dodatkowe dokumenty do udzielenia porady, można je przesłać w formie elektronicznej. Taka usługa u prawnika pozwala nie tylko zadbać o zdrowie w dobie korona wirusa, ale również jest znaczną oszczędnością czasu. Nie trzeba bowiem fizycznie pojawiać się u prawnika – wystarczy konsultacja elektroniczna.
Medyczne teleporady
Przychodnie lekarskie są miejscem o wysokim ryzyku zachorowania, dlatego też w przypadkach, które nie wymagają fizycznego pojawienia się u lekarza, zalecana jest konsultacja telefoniczna.
Jej uzyskanie jest bardzo łatwe: wystarczy zamówić wizytę w ośrodku zdrowia, a lekarz zadzwoni i przeprowadzi konsultacje elektroniczną.
W formie porady elektronicznej można uzyskać diagnozę niektórych niegroźnych schorzeń, e-receptę oraz e-zwolnienie.
Możliwe jest również wypisanie przez lekarza recepty na leki przyjmowane przez pacjenta na stałe. Zwolnienie natomiast jest wystawiane na podstawie wywiadu lekarskiego przeprowadzanego w formie rozmowy telefonicznej.